Overweeg jij te solliciteren? Of staat je eerste gesprek al gepland en wil jij je goed voorbereiden?Dan vind je het vast interessant om meer te weten te komen over DHL Express!Weet jij al een antwoord op de onderstaande vragen?

WEET JIJ WAAR DE LETTERS DHL VOOR STAAN?

DHL Express is sinds 2002 eigendom geworden van Deutsche Post. Hierdoor wordt vaak gedacht dat de letter D te maken heeft met het woord ‘Deutsche’, maar dit is niet zo. De letters DHL verwijzen naar de achternamen van drie vrienden. Deze vrienden – genaamd Dalsey, Hillblom en Lynn – bedachten in 1969 een manier om het inklaringsproces voor internationale zendingen te versnellen. Dit deden zij door vliegtuigen met douanedocumenten al voor de zending uit, naar het land van bestemming te verzenden. Zo kon de zending op het moment van aankomst, direct door de douane verwerkt worden en sneller worden afgeleverd dan bij de concurrenten. Wereldwijde Expresvracht is dan ook 50 jaar later, nog steeds waar DHL in uitblinkt.

 

WEET JIJ IN WELK LAND DHL EXPRESS NIET ACTIEF IS?

Je hebt misschien al gelezen dat we actief zijn in meer dan 220 landen. Je kunt je voorstellen dat het niet in elk land even makkelijk is om zendingen af te leveren en op te halen. In het ene land kan er sprake zijn van beperkingen door spanningen op politiek vlak, terwijl het andere land moeilijk bereikbaar is door zijn ruwe natuur. Dit vraagt dan ook bij sommige locaties voor een bijzondere aanpak. Naast bussen zetten wij daarom ook fietsen, boten, helikopters en zelfs tuktuks in. Door deze ‘Can-do spirit’ zijn wij momenteel in élk land van de wereld actief. Het is duidelijk geen toeval dat ons lijflied ‘ain’t no mountain high enough’ is. 🙂

 

WEET JIJ WAT ONZE BEDRIJFSSTRATEGIE IS?

Bedrijfsstrategie kan je doen denken aan het halen van targets en abstracte cijfers die je eigenlijk niet écht veel zeggen. Onze strategie is gelukkig logisch en makkelijk te volgen. Voor ons begint het succes altijd bij gemotiveerde mensen. Zit jij goed in je vel? Dan doe jij er alles aan om onze klanten te beste kwaliteit te bieden. Door deze kwaliteit denken onze klanten hopelijk bij hun volgende zendingen aan DHL Express en worden ze loyaal aan ons. Dit zorgt ervoor dat we een winstgevend netwerk krijgen. En wat doen we met deze winst? Deze investeren we. We investeren in uitbreiding van nieuwe panden, nieuwe zuinigere voertuigen, maar vooral in jou: onze (toekomstige) gemotiveerde werknemer!