Niet alleen in mijn team, maar in het hele kantoor is de sfeer erg goed.
IvoFrontline Agent

Hoi mijn naam is Ivo

Mijn naam is Ivo van Hal en ik ben sinds augustus 2019 werkzaam voor DHL Express. Via een goede vriend (en tevens ook een goede buur) ben ik terecht gekomen op de Frontline van Customer Service in Arnhem.

Sinds maart 2020 is mijn vaste contract ingegaan en zit ik 36 uur per week op het leukste kantoor van Nederland. Toen ik op zoek was naar een nieuwe uitdaging kwam een goede vriend van me met het idee om ook bij DHL Express te gaan werken. Een idee waar ik hem tot op de dag van vandaag dankbaar voor ben.
Ik ben in het kleine jaar dat ik er nu werk, nog geen dag met tegenzin naar kantoor gegaan. Sinds maart werken we thuis, maar ook nu we elkaar niet meer zien, blijft de communicatie op dezelfde vriendelijke, behulpzame en open manier verlopen. We spreken elkaar als team twee keer per week en er wordt onderling veel geskyped. Zowel voor vragen, als voor een leuk gesprekje.

Betrokkenheid

Toen de Corona periode net was begonnen en we allemaal thuis gingen werken, had DHL Express gezorgd voor een grote fruitschaal die naar iedereen toe werd gestuurd. Een hart onder de riem, en met het oog op je gezondheid. Dit getuigt van betrokkenheid, ook in deze vreemde tijden.  
Hierdoor raak je nog meer gemotiveerd en word je herinnerd aan wat voor een leuk bedrijf DHL Express is om voor te werken.

Naast het contact met collega’s, is er uiteraard ook het directe contact met de klanten. Dit kan via mail, chat of telefonisch. Het geeft een goed gevoel als een gesprek stroef begint, omdat er bijvoorbeeld iets mis is met een zending, en je de klant gedurende het gesprek gerust kunt stellen. Dan kan het gesprek op een vriendelijke manier worden beëindigd. Het is tof om je te realiseren dat jij een belangrijke schakel bent in het vervoeren van belangrijke zendingen over heel de wereld.

Doorgroeimogelijkheden

Niet alleen in mijn team, maar in het hele kantoor is de sfeer erg goed. Je ziet niet iedereen even vaak, maar met iedereen kun je op een leuke manier een gesprekje aangaan. Iedereen heeft zijn eigen manier van aanpakken en geen van die manieren is verkeerd. Je leert van elkaar, iedereen stelt elkaar vragen en men laat elkaar in zijn waarde.
Bij de Frontline zijn de doorgroeimogelijkheden ontelbaar. Zo kun je bijvoorbeeld ‘senior’ worden, bij deze job ondersteun je de supervisor en ontwikkel je verschillende vaardigheden. Ook kun je ‘dedicated agent’ worden. Daarbij begeleid je nieuwe collega’s tijdens het inwerktraject om ze zo goed mogelijk voor te bereiden.
Er zijn veel verschillende functies binnen CS en je kunt je op meerdere plekken ontwikkelen. Wat je ook gaat doen, er wordt altijd gezorgd dat je met een goede voorbereiding aan je nieuwe job begint.