Customer Service Manager Business Support DHL Express

Jij hebt kennis van performance management, procesverbeteringen, data analyse, project management en dit alles binnen het vakgebied Customer Service. Jij bent een initiator pur sang, hebt ruime ervaring met leiding geven, bent resultaatgericht en hebt kwaliteit hoog in het vaandel.

Wil jij deze kwaliteiten benutten binnen een vooruitstrevende en de meest internationale organisatie ter wereld? Lees dan deze vacature!

 

Dit ga jij doen

 

Jij bent in deze rol (mede) verantwoordelijk voor het ontwikkelen en realiseren van strategie en beleid van onze Customer Service via de functiegebieden Programs & Tools, Performance Management, Training & Development, Communication & Procesmanagement en Quality.

 

De performance van de Customer Service afdeling is jouw verantwoordelijkheid en planning en reporting is het belangrijkste onderdeel in deze functie. Jij geeft leiding aan een team van specialisten, coacht medewerkers en bewaakt hun performance. Daarnaast zorg je voor een optimale samenwerking tussen de support afdeling en de operationele Customer Service afdelingen.

 

Werkzaamheden

  • Jij geeft leiding aan de afdeling op het gebied van organisatorische, personele en budgettaire aangelegenheden;
  • Leiding geven aan een team van 8 specialisten. Jij zorgt voor een optimale inzet en werkomgeving van de medewerkers om daarbij hun capaciteiten zo goed mogelijk te benutten;
  • Het opstellen van de jaarlijkse forecast voor Customer Service en zorgen voor de juiste vertaling van forecast naar het budget;
  • Het forecasten, rapporteren en analyseren van diverse Customer Service performance data. Je houdt daarbij rekening met de kosten, kwaliteit en de regionale en globale bepaalde service levels;
  • Verzorgen van management rapportages en informatie (zowel periodiek als ad hoc);
  • Jij bent verantwoordelijk voor de trainingen binnen Customer Service om daarmee iedere CS medewerker in staat te stellen een kwalitatief hoge en professionele dienstverlening te bieden aan de klant;
  • CS processen ontwikkelen, beheren en het verzorgen van de afdelingscommunicatie;
  • Initiatief nemen tot en realiseren van projecten binnen onze Customer Service, met als doel de klanten beter, sneller en tegen lagere kosten te servicen;
  • Jij bent de gesprekspartner namens Customer Service met betrekking tot het nemen van beslissingen en prioriteitstelling van projecten en tools.
 

Dit ben jij

  • Een relevante afgeronde bachelor of master opleiding;
  • Jij beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke rol;
  • Kennis van customer service technologie en processen;
  • Kennis van analytische en statistische technieken;
  • Kennis van project methodieken (zoals Prince 2);
  • Vloeiende beheersing van de Nederlandse én Engelse taal;
  • Resultaatgericht, helikopterview;
  • Communicatief sterk en sociaal vaardig;
  • Pro-actief, assertief en oplossingsgericht;
  • Ontbrekende kennis ben jij bereid bij te spijkeren door middel van studie.
 

Dit bieden wij

  • Een fulltime functie voor 36 of 40 uur;
  • Een goed salaris in functieschaal RCS J;
  • Een bonuspotentieel van 10% van het bruto jaarsalaris;
  • 23 vakantiedagen;
  • Keuze uit 13 extra vakantiedagen of 6,24% extra salaris;
  • Een uitstekende pensioenregeling;
  • Lease auto, laptop en telefoon;
  • Een meerdaagse introductietraining waardoor jij de organisatie écht leert kennen;
  • Een organisatie waar ontwikkeling echt centraal staat; dit betekent dat er veel ruimte is voor interne trainingen en doorgroeimogelijkheden;
  • De werklocaties zijn Amersfoort en Arnhem;
  • Aandacht voor jou, beloofd.



Over DHL Express

Als wereldwijd marktleider in expresvervoer en logistiek levert DHL Express oplossingen voor het beheer en transport van goederen over de hele wereld. Wij opereren in meer dan 220 landen en mogen ons daarom het meest internationale bedrijf van de wereld noemen. In Nederland werken wij met een team van 2000 medewerkers om van iedere dag een succes te maken. Op onze site www.werkenbijdhl.nl/dhl-express vind jij meer over onze cultuur, arbeidsvoorwaarden en over jouw toekomstige collega’s.

 

Solliciteren

Heb jij interesse in deze vacature? Leuk! Solliciteer dan via de rode button ‘’online solliciteren’’.

  1. Invullen van persoonlijke gegevens (verplicht)
  2. Bijvoegen van CV en motivatie (verplicht)
  3. Opleiding en werkhistorie (niet verplicht, optioneel)
  4. Afronding en jouw sollicitatie komt aan bij de recruiter

Wij zien jouw sollicitatie graag tegemoet!

 

Sollicitatieprocedure

  • Eerste selectie op basis van jouw CV en motivatie door de recruiter
  • Telefonisch contact met de recruiter
  • Indien jij een match bent wordt jouw sollicitatie doorgestuurd naar de leidinggevende
  • 1e Gesprek op kantoor
  • Assessment door middel van een persoonlijkheids- en capaciteitentest
  • 2e Gesprek op kantoor
  • Arbeidsvoorwaarden
  • Welkom bij DHL Express!
 

Voor vragen kun jij terecht bij Florentine Coenen-Viersen (Recruitment Business Partner) via florentine.coenenviersen@dhl.com of bel 06-13836479.