De vrouw was super blij want ze had de volgende dag de trouwdag van haar zus. Ze heeft mij wel tien keer bedankt voor de moeite want dit had ze nooit meer verwacht.
JelleKoerier

De Top 5 van… leukste reacties die je van klanten hebt ontvangen in Corona tijd.

Naam: Jelle teheux

Functie: Koerier, Mentor koerier en doe ook vaker de vervanging van Pudco en Supervisor

Service Center: Maastricht met een gezicht!

1.  Wow, wat zijn jullie snel.

Ik kom als koerier vaak bij particuliere klanten. Sommige klanten weten niet dat als ze iets bestellen in bijvoorbeeld Frankrijk ze de dag er na de zending al in huis kunnen hebben. Dit geldt ook voor de zendingen die ze bestellen in de US of Japan die zijn meestal sneller bij de klant dan ze verwachten en dan is de reactie altijd leuk met “WOW wat zijn jullie snel” ik geef dan altijd een reactie met “we proberen nog sneller te zijn voor u” dit wordt altijd wel met een glimlach ontvangen zelfs nu in de corona tijd. Speed of yellow.

2.  Blijven jullie doorwerken

Dit is positief omdat ze hadden verwacht dat ze de spullen niet zouden krijgen omdat momenteel het corona virus is uitgebroken. Ik geef dan altijd antwoord dat we ons best doen om alles te leveren wat de mensen bestellen alleen met andere regels zoals afstand houden, niet meer tekenen op de scanner en dat we nu de volledige voor en achternaam moeten noteren. Soms is dit ook wel grappig want je komt dan achter namen van mensen die je niet zou raden omdat ze normaal maar één letter hoeven geven van hun voornaam.

3.  Heeft u een pakketje voor mij.

Heel vaak rij je rond en ben je op zoek na het adres. Je levert het pakket af op het adres en je rijdt vervolgens weg. Meestal komen dan wel mensen na je bus en laten je stoppen. Ze vragen dan altijd heeft u een pakketje voor adres X bij je. Soms moet je ze teleurstellen en soms maak je ze blij. Nadat ze hun ID kaart hebben laten zien kun je het pakketje afleveren en maak je een klant blij.

4.  Fijn dat je even gebeld hebt.

Het komt nu redelijk vaak voor dat we zendingen hebben voor mensen in de vitale sector. Je weet het meestal niet van te voren maar als de klant niet thuis is komt het wel vaker voor dat ze aan het werk zijn. Ik bel de klant altijd even op en vraag dan of ik de zending kan afleveren op een ander adres zoals de ouders, partner, werk. Het gesprek eindigt altijd met “super fijn dat je hebt gebeld en dat ik de zending vandaag nog kan ontvangen” dit levert automatisch een fijn gevoel op en de klant is geholpen. Customer is king.

5.  Super bedankt.

Ik was laatst bij een vrouw aan de deur geweest en ze was helaas niet thuis. Ik heb haar gebeld maar ze nam niet op. Door de dag heen had ik wat tijd gewonnen en deze klant was de enige NH van deze dag. Ik dacht ik ga er nog eens heen. Ik kom aan bij het adres en de vrouw was gelukkig thuis, ik belde aan en de vrouw deed open met een grote glimlach. Ik legde de vrouw uit dat ik wat tijd had gewonnen en nu nog eens langs kon komen. De vrouw was super blij want ze had de volgende dag de trouwdag van haar zus en had de jurk nodig. Ze heeft mij wel 10x bedankt voor de moeite want dit had ze nooit meer verwacht. Go for the extra mile.