In de wereld van Sameday Special Services is geen dag en geen zending hetzelfde. Elke zending is uniek en heeft speciale zorgen nodig. Van tijdskritieke medicijnen tot belangrijke documenten moeten de hele wereld over worden gestuurd. Déze dienst verkopen is een feestje.
CiskaSameDay Sales Executive

Mijn naam is Ciska Bakker

5 jaar geleden begon ik mijn carrière bij DHL Express als Lead Qualifier. DHL is natuurlijk een hele grote organisatie, en er wordt dan ook goed de tijd genomen voor je inwerktraject. Je bezoekt elke afdeling en maakt kennis met collegae en werkzaamheden. Daar is mijn liefde voor Sameday begonnen. Toen zei ik al: Dáár zou ik ooit graag willen werken. Na 8 maanden stroomde ik door naar Telesales, en na 2,5 jaar was het dan zover: ik werd buitendienst accountmanager voor Same Day Special Services!

 

Wat houdt SameDay Special Services in?

In de wereld van Sameday Special Services is geen dag en geen zending hetzelfde. Elke zending is uniek en heeft speciale zorgen nodig. Van tijdskritieke medicijnen tot belangrijke documenten moeten de hele wereld over worden gestuurd. Déze dienst verkopen, is een feestje.

 

En toen ging de telefoon...

Het was donderdag middag 14:55 en ik zou nét een presentatie geven over DHL Sameday Special Services, dat ik gebeld werd door mijn manager. ‘’Kun en wil jij vanavond om 19:00 uur het vliegtuig nemen naar Istanbul’’? Zonder enige twijfel gaf ik hem natuurlijk het verlossende antwoord en probeerde heel ‘cool’ over te komen en zij ‘Ja natuurlijk! Dat gaat me lukken’. Geheel excited en vol adrenaline ging ik natuurlijk die presentatie in. Dit was gelijk het perfecte voorbeeld van de veelzijdigheid van DHL Sameday. Na de presentatie reed ik direct naar kantoor om het document op te halen, pakte in 5 minuten mijn tas en stapte op de trein naar Schiphol. Intussen was alles al geregeld, mijn missie: optijd het document afleveren in het centrum van Istanbul. Eenmaal s ’avonds aangekomen in het hotel zocht ik uit hoe ik moest lopen naar het aflever adres. Het zal mij niet overkomen dat ik verdwaal nu ik een heel belangrijk document bij me heb. De volgende ochtend stond ik vroeg op, en na een legitimatie check heb ik het document ruim optijd afgeleverd. Wat was de klant blij! Ze maakten de envelop gelijk open en gingen terug de meeting in. Uiteindelijk mocht ik nog een dagje blijven en heb ik veel van de stad kunnen zien. Een ervaring om nooit te vergeten; voor mij niet, maar vooral voor de klant niet. En dát is waar je het voor doet, elke dag weer.

 

Geschreven door: Ciska Bakker

SameDay Sales Executive bij DHL Express